Hifistudio79 Reviews zijn eerlijk en geverifieerd

Hifistudio79 Reviews zijn eerlijk en geverifieerd

Reviews zijn de beste verkoper.

we wijzen er zo nu en dan op dat wij werken ,met eerlijke beoordelingen, en daar zijn we best trots op, het komt door ons team dat hard werkt en onze fijne klanten.

Voor consumenten is het vaak een bepalende factor om wel of niet over te gaan tot aankoop. Het is dan wel zo fijn als deze oprecht zijn en niet gekocht, nep of zelf nagemaakt.

Fake reviews geven een vertekend beeld dat een webshop betrouwbaar zou zijn. Ze zijn een smet op een systeem dat op betrouwbare informatie is gebaseerd.

Misleiding die aangepakt moet worden!

Wie durft er immers tegenwoordig nog te geloven in een webwinkel met enkel perfecte scores?

Wat nu als daar wel echt hard voor gewerkt is?

Tevens kan de aanwezigheid van veel reviews (en/of likes) een beeld schetsen dat de webshop al enige tijd actief is.

Dit vertaalt zich automatisch vaak naar een betrouwbare shop voor consumenten.

Dit is wederom niet fair voor de consument die misleid wordt én voor webshops die wél hard werken voor oprechte, positieve klantbeoordelingen.

Consument juist op zoek naar menselijkheid

Een ander deel van onze filosofie (medewerkers bij WebwinkelKeur hebben namelijk elke woensdag 2 uur les in filosofie), is dat we zoveel mogelijk consumenten willen beschermen. Informatie over service van onze leden is daarbij cruciaal en dient accuraat te zijn. Inhoud van reviews is echter lastig te beoordelen, dat is ook logisch, want je hebt veelal te maken met subjectiviteit. Wat de één verschrikkelijk vindt kan een ander weer helemaal het einde vinden. Het is haast net alsof we mens zijn :-)! Maar even zonder gekheid; het is juist dat menselijke dat de consument zoekt als het gaat om inhoud van reviews.

Fouten maken is menselijk en het is niet erg als je van tijd tot tijd een negatieve review ontvangt als webwinkelier. Zolang je als webwinkelier er netjes op reageert en/of lopende problemen probeert op te lossen, verhogen deze reviews juist de betrouwbaarheid van je webshop. Consumenten komen graag te weten hoe een webwinkelier omgaat met problemen; een probleem dat serieus wordt genomen door een webwinkelier, is wat dat betreft een aantal 5 sterren reviews waard.

Wat doen wij om (onechte) fake reviews te bestrijden?

We maken gebruik van een Fake Review systeem

Daarom hebben we een systeem die fake reviews detecteert. Ons uitgangspunt is dat alle reviews eerlijk moeten zijn, zodat de consument een eerlijk beeld van een webwinkel heeft. Als er fake reviews tussen staan, krijgt de consument een vertekend beeld van de webwinkel. En dat is natuurlijk een no-go!

 

We vragen de klant om zijn of haar review te verifiëren

Nadat de klant een bestelling heeft geplaatst, sturen we een e-mail waarin we vragen om een review. Zo weten we zeker dat een ‘echte’ klant de review schrijft. Bij deze reviews staat ook dat het om een geverifieerde klant gaat. De klant moet dus een bestaande klant zijn, die iets bij ons heeft gekocht of gebruik heeft gemaakt van onze service(s). Via de ledenpagina kan er ook een review worden geschreven, bij deze reviews krijgt de klant na het schrijven van een review een verificatie e-mail. Als het niet om een echte klant gaat, kunnen we een moderatieverzoek indienen. Webwinkelkeur onderzoekt vervolgens of de review daadwerkelijk een fake review is.

Webwinkelkeur de klant bijvoorbeeld of de review aangepast kan worden. Maar als het om een fake review gaat die niet door een echte klant is geschreven, verwijderen ze deze.

We maken geen onderscheid in negatieve en positieve reviews

Een klant laat een lage review achter terwijl wij ons best doet voor de beste service! We begrijpen het, het is soms niet fair. En het is ook volkomen logisch dat we het liefst alleen maar positieve reviews ontvangen. Een consument mag zijn ervaring delen, ook al zorgt dit soms voor teleurstelling bij Hifistudio79. Een belangrijk onderdeel van de nieuwe wet is dat je als winkelier laat zien dat alle reviews worden geplaatst. Dus de leuke en positieve, maar ook de minder leuke en negatieve reviews. We plaatsen daarom alle reviews! Lage reviews plaatst webwinkelkeur wel eerst 14 dagen in quarantaine..

Alleen de consument, en WebwinkelKeur kunnen een review aanpassen

Eerlijkheid duurt het langst! Daarom kun wij als webwinkelier zelf geen review aanpassen. De consument kan de review zelf aanpassen. Of Webwinkelkeur doet dit als de review niet aan de voorwaarden voldoet. Webwinkelkeur doen dit altijd in overleg met de consument.

Hiofistudio79 bied geen kortingen of andere producten en services aan, in ruil voor een review

Soms zien we leuke en creatieve acties voorbij komen bij andere webshops, Je zou denken dat dit een leuke manier is om reviews te verzamelen, de klant krijgt er immers iets voor terug.

Hoe lief / aardig dit ook bedoeld is, Hifistudio79 doet dit niet, zo houden we onze reviews eerlijk en zijn we trots op onze beoordeling!

 

We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service.

Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur.

WebwinkelKeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen.

Welke maatregelen dit zijn lees je hier.

Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews.

Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.

We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service.

Share this post