internetaankopen, webwinkelkeur en Hifistudio79

internetaankopen, webwinkelkeur en Hifistudio79

Uit recentelijk onderzoek van het CBS is gebleken dat 56% van de Online shoppers klachten heeft over hun bestelling in Nederland, ouch!

Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen.

Stijging internetaankopen

Ik begin even met een aantal interessante cijfertjes. In onderstaande grafiek is duidelijk te zien dat de internetaankopen in de afgelopen jaren sterk gestegen zijn in Nederland. En daar zijn wij natuurlijk net zo blij mee als Hifistudio79.

De grootste groei is duidelijk te zien in de categorie kleding en schoenen. Maar liefst 59% van de ondervraagden kochten volgens het onderzoek kleding, schoenen of accessoires zoals sieraden.

Op plek 2 staat het bestellen van een maaltijd online gevolgd door meubels en woonaccessoires. Maar waar we natuurlijk minder blij mee zijn is het aantal klachten die mee zijn gestegen in Nederland.

 

Te late levering levert de meeste ergernis op

56% van de Nederlanders geeft aan klachten te hebben over hun bestelling. Dat is 5% meer dan in 2019. De grootste ergernis blijkt een te late levering te zijn. 40% klaagde hierover. Dat is een stijging van 6% vergeleken met 2019. Gevolgd door technische problemen bij het bestellen of betalen in de webwinkel (19%). En als laatst het ontvangen van verkeerde of beschadigde goederen en het lastig kunnen vinden van informatie over garantie(beide 13 procent).

Het aantal slachtoffers van online fraude zijn nauwelijks veranderd sinds 2019.

Voorkomen is beter dan genezen

  • Stipt op nummer 1 staat de te late levering: Misschien komt het wel eens voor dat door drukte niet alle pakketten op tijd worden verstuurd, of dat er vertraging ontstaat bij de vervoerder of leverancier. De klant stelt jou als verkoper hiervoor verantwoordelijk. Wij adviseren om in ieder geval geen beloftes te maken op je website die je niet kunt nakomen. Kreten als ‘vandaag besteld, morgen in huis’ zijn natuurlijk mooie USP’s om klanten mee te trekken. Je schept hier ook hoge verwachting die je misschien achteraf niet kunt waarmaken. Mocht je toch onverhoopt niet aan de levertijd kunnen voldoen, informeer dan in ieder geval de klant tijdig hierover.

Hifistudio79 reactie: (zoals u van Hifistudio79 gewend bent zitten we er bovenop, en geven wij geen beloftes die we niet na kunnen komen, we zijn afhankelijk van de vervoerder, maar we proberen altijd dezelfde dag te versturen zoals u gewend bent van ons!)

 

  • Gevolgd door klachten over technische problemen: Een website die vastloopt, een betaling die niet kan worden afgerond doordat er een foutmelding komt, of knoppen die niet werken. Allemaal dingen die volgens het onderzoek veel klachten opleveren. Misschien ben jij zelf heel handig met websites, dat is natuurlijk mooi meegenomen. Ben je dit niet dan is het verstandig om hiervoor een gespecialiseerd bedrijf in te schakelen.

Hifistudio79 reactie: (wij hebben alles ondergebracht bij een gespecialiseerd bedrijf , alles is beveiligd, dat is wel zo prettig voor de klant als voor ons, niks geen handige student die ons helpt, maar experts. ).

 

  • Op nummer 3 staat het leveren van de verkeerde producten: Je krijgt een mail van een klant die het verkeerde artikel geleverd heeft gekregen. Misschien heb je deze zelf ingepakt, of heeft je voorraadsysteem het verkeerde artikel getoond. Meestal kost het omruilen van een artikel veel tijd en brengt het extra kosten met zich mee. Leg de situatie uit aan de klant en stel een passende oplossing voor. Meestal is het tonen van begrip en het aanbieden van je excuses al het halve werk!

reactie Hifistudio79 : (zoals u van ons gewend bent zitten we er altijd bovenop, ook s avonds krijgt u vaak reactie van ons, omdat wij weten dat het fijn is dat er reactie is en actie wordt ondernomen, dit geeft vertrouwen in toekomstige aankopen, maar buiten dat, we vinden het gewoon de normaalste zaak van de wereld om dit te doen.)

 

  • Als laatst het ontvangen van beschadigde goederen en het lastig kunnen vinden van informatie over garantie: Het is belangrijk dat je je producten verpakt in geschikt verpakkingsmateriaal. Maar dat is helaas nog geen garantie dat het product onbeschadigd aankomt bij de klant. Wanneer de klant een beschadigd artikel meldt raden kun je – afhankelijk van de schade en de wens van de klant – een vergoeding aanbieden. Wanneer het artikel onbruikbaar is, of de klant liever een nieuwe artikel wil, kun je natuurlijk aanbieden het product om te ruilen. Als keurmerk vinden wij het belangrijk dat alle informatie over de rechten van de klant – waaronder garantie – duidelijk op je website staan. Daarom ondergaat jouw website voor aanmelding ook een strenge keuring. Het plaatsen van de juiste info op de juiste plek hoeft niet veel moeite te kosten, maar kan je een hoop klachten besparen!

 

Reactie Hifistudio79: ( wij verpakken in uw apparaat in stevige dozen, deze kopen wij speciaal in, we vullen deze met verpakkingsmateriaal zodat we uw goederen beschermen, mocht er iets fout gaan, dan we altijd zoals u van ons gewend bent er als de kippen bij om het op te lossen.

onze garantie is goed te vinden, en onze site wordt gekeurd door webwinkelkeur, en bekijkt u onze ONAFHANKELIJKE reviews eens, we benadrukken het graag nog eens: onafhankelijk! wij geven geen extra korting voor een positive review te plaatsen, of wat dan ook.. we zijn daarom blij en trots op onze klanten, de klanten komen terug na eerdere aankopen en dat is een grote waardering voor ons.

 

we hopen hiermee toekomstige klanten het vertrouwen te geven, en u tevreden bent met uw aankoop!

 

Met vriendelijke groet,

het Hifistudio79 team!

 

Share this post