Reviews bij Hifistudio79 eerlijk en transparant
Het kán soms voorkomen dat een consument niet tevreden is met het product of de dienst .
Hoe ga je als webwinkel met deze klachten om en hoe zorg je er voor dat de klacht ingeperkt blijft?
Het ontvangen van een klacht is nooit leuk. Ontvangen we er toch één? We zien dit dan als een reflectiemoment en pakken het op als positieve feedback.
Vaak kunnen we door de feedback die we hebben ontvangen de klacht al snel oplossen en er voor zorgen dat we dezelfde klacht in de toekomst niet weer ontvangen. Een klacht kan op van alles gebaseerd zijn. Denk aan een product dat tegenvalt, de levertijd die niet top was of de klantenservice die niet goed bereikbaar was.
Juist door het ontvangen van klachten kan dit ons helpen de webwinkel en service nog beter te maken.
Een klacht in behandeling nemen is altijd spannend en verassend. Vaak weten we niet hoe een consument reageert en wat ze van ons kunnen verwachten.
Toch is het voor ons en voor de klant erg fijn als beiden openstaan voor een goed gesprek.
Vaak wil een consument zich gehoord voelen. Daarmee creëer wij al een open deur tot een goed gesprek.
Op het moment dat we begrip tonen is de consument vaak al minder boos of teleurgesteld, We Proberen te achterhalen wat de consument als mogelijke oplossing ziet. Vaak is alleen een excuus al voldoende.
En hoe tof zou is het dat nadat we een fijn gesprek hebben gehad we dit goed op hebben kunnen lossen, de consument er een positief gevoel over houdt , en geloof ons wij zijn ook maar mensen aan de andere kant van het scherm die na een goede oplossing er ook blij van worden dat het opgelost is.
Vaak zijn het dezelfde soort klachten. Toch kan elke klacht weer anders zijn.
Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er iets is gebeurt waar wij niet verantwoordelijk voor zijn. Toch is het tonen van begrip voor beide partijen erg fijn, en dat proberen we altijd op een vriendelijke manier voor elkaar te krijgen.
Soms heb je toch de pech dat de klant niet tevreden is en ook niet meer tevreden gaat worden. Dit kan een negatieve review tot vervolg hebben. Het ontvangen van een negatieve review is nooit leuk.
Gelukkig is het ontvangen van een negatieve review helemaal niet zo erg.
Onze webwinkel straalt daardoor eerlijkheid en betrouwbaarheid uit!
Op het moment dat we alleen maar positieve reviews ontvangen, kan het zijn dat consumenten onze webwinkel onbetrouwbaar gaan vinden. Maar hey, wie maakt er nou geen fouten? ok wij maken ze , zeker weten !
Een fout maken is menselijk en zoals eerder aangegeven kan niet elke klant tevreden zijn, we doen ons best, en ik denk, nee, ik weet zeker dat de waardering die we krijgen met een 9.5 het resultaat is van ons harde werken en onze klanten die graag bij ons terugkomen.